søndag den 1. juli 2012

perleskåle

har for noget tid siden lavet nogen fine perleskåle jeg fandt et eller andet sted på nettet og måtte virkelig bare prøve og har fået flere henvendelser via facebook så derfor vil jeg fortælle præcis hvordan de er lavvet trin for trin...

1. find hama perlerne frem , en skål der kan tåle at komme i ovnen og noget olie
2. tænd ovnen på 200 grader
3. kom noget olie i skålen ikke så perlerne vil svømme men mere ligesom med en kage
4. kom perler op at siderne de skal ikke dække hinanden men ligger ved siden af hinanden
5. når perlerne sidder som man ønsker kom skålen med perler i ovnen HUSK hold goddt øje med dem for lige pludselig går det hurtigt
6. tag skålen ud  og lade den køle af og wupti så har man en meget  fin skål der kan pifte et hver hjem op

sådan kom vores fine perleskål til at se ud :)


BONUS INFO


for da vi var igang med perleskåle lavede vi også et super fint armbånd ved at ligge perlerne  på en bageplade hvor efter man kommer dem i ovnen de bliver så helt flade og ret fine også har vi kommet dem på en snor og har lavet et rigtig fint armbånd

her ligger perlerne i vores fad (bageplader osv ville man nok bruge :D)
og det færdige armbånd (dog mangler jeg at klippe snoren af )
virkelig fint passer til det meste :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

alle kommentare betyder utrolig meget for mig og jeg svare på alle:)
så lyster det læg gere en kommentar:)